İnci Kefalleri Asla Geri Dönmez! - Mustafa Sarı



Bu sabah yürüyüş yaparken tedx konuşması izlemek için youtube a bakarken "En İyi Tedx Konuşmaları" adında bir video gördüm. En iyi dediği için merak ettim tabiki. İyiki de etmişim. Gerçekten de izlediğim en iyi konuşmalardan biriydi. 20 dakikalık konuşmanın sonunda hem ağlıyor hem de gülüyordum. Tek kelimeyle bayıldım. 
Videoyu ilk başlattığımda açıkçası vazgeçmek üzereydim. Yani ilk başlarda sıkılacaktım az kalsın ama iyiki sabretmişim. Dediğim gibi dinlediğim en güzel ted konuşmasıydı.
Konuşmayı yapan Mustafa Sarı Hoca Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde Öğretim Görevlisi. Su Ürünleri Fakültesinde doktorasını İnci Kefali balığı üzerine yaparken aslında kaçak avcılık sebebiyle bu balığın neslinin tükenmek üzere olduğunu görmüş. Bu konuda mücadele etmeye , inci kefalini korumaya almak için mücadele etmeye karar vermiş ama epey sıkıntılar, zorluklar yaşamış ama o inci kefali balığı gibi asla vazgeçmemiş. 
Onu dinlerken bu kadar kötü şeylerin olduğu, kötü insanların olduğu bir dünyada umut ışığı insanlarda olduğu için şükrettim. Dünya böyle güzel insanlar sayesinde dönmeye devam ediyor sanki. Mustafa Hoca öyle güzel anlattı ki hikayesini görsem ellerine sarılıp öpmek, "iyiki varsın güzel yürekli insan" demek istedim. 
Yaptığı mücadeleyi öyle güzel anlatıyor ki hocam, yaşadığı olumsuzlukları bile gülerek dinliyorsunuz. Mesela kaçak avcılık yapan balıkçıları nasıl ikna edeceklerini düşünürken eşlerini ikna etmenin mantıklı olduğunu fark etmişler ve kadınlar onlara öyle güzel destek olmuş ki sonunda başarılı olmuşlar. Bir şeyi değiştirmek istiyorsanız kadınlardan başlamanız gerek.
Şiddetle tavsiye olunur. Gönlünüzün bam teline basacak ve mücadeleyi bırakmak istediğinizde aklınıza gelip size devam etme motivasyonu sağlayacak, eminim. 

2 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler. Videoyu da izleyeceğim. ;)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim bu değerli paylaşım için :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.